webas-sahrmann2ok-wkc2

Warsztaty Kręgosłup Lędźwiowy & Staw biodrowy
prof. Shirley Sahrmann

Dla kogo: dla fizjoterapeutów, trenerów odnowy biologicznej, trenerów pracujących nad poprawą siły, szybkości i koordynacji ruchowej, specjalistów, których zadaniem jest zmniejszenie urazowości u sportowców

JEDYNY TAKI WYKŁAD W POLSCE | RZESZÓW
INTERANTIONAL PHYSIOTHERAPY LECTURER
PROF. SHIRLEY SAHRMANN

KRĘGOSŁUP LĘDŹWIOWY & STAW BIODROWY

W oparciu o własne doświadczenia kliniczne z użyciem standardowego badania pacjentów z zespołem bólowym kręgosłupa lędźwiowego, prof. Sahrmann opracowała model kinetyczno-patologiczny na potrzeby oceny układu ruchu człowieka jako podstawę dla prowadzenia badań klinicznych. Powtarzane ruchy i utrzymywana postawa podczas codziennych aktywności powoduje adaptację tkanki, która z kolei przyczynia się do tworzenia niestabilności. Kluczowe czynniki dla rozwoju i utrwalenia tej hypermobilności to zmiana w pasywnym napięciu mięśniowym w stawie i elastyczności na poziomie kręgosłupa. Czynniki te łączą się i powodują powstawanie względnej elastyczności i względnej sztywności. Sztywność jest zmianą w napięciu jednostki motorycznej w stosunku do zmiany długości. Ponieważ nasze ciało porusza się po linii najmniejszego oporu ruchu, względna elastyczność w obrębie stawu może przyczynić się do nadmiernej ruchomości kręgosłupa. Powtarzanie ruchu może przyczyniać się do powstawania mikrourazów, a te natomiast prowadzą do makrourazu.

Niski próg aktywności jest szczególnie wyraźny podczas ruchu bioder. Badania kliniczne i badawcze potwierdzają słuszność zaproponowanego modelu, jak również dostarczają poparcia naukowego dla klasyfikacji zespołów bólowych w obrębie odcinka lędźwiowego. Prezentacja ta opisuje model, kliniczne i naukowe aspekty, które go analizują. Zostaną również przedstawione kluczowe punkty dla diagnostyki i leczenia.

Termin Miejsce
12 września 2014 | 18:00 – 20:00 grand hotel rzeszów

ul. Dymnickiego 1a
35-030 Rzeszów